Friday, February 26, 2010

semuanya adalah ketentuanNya


BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM…
Dah lm rasanya aku x update blog ni..bz sgt skrg.. tambah2 lg baru2 ni aku ditimpa satu musibah@malang yg x berbau.. tp sbg seorg Muslim, aku pasrah…aku akur dgn ketentuanNya. Mungkin ini balasan Tuhan aras dosa2 yg telah aku lakukan… Ampunkan aku Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim…
Pada 20 hb 2, 2010…
Pagi tu aku bersiap nk ke program latihan industri kat USIM. Hari tu adlh hari last, mlm nya nnt aku akan balik ke Terengganu…xsabar rasanya. Gembira, xterkata.. =).. mlm tu aku tdo awl, terlintas kat fikiran nk msg kak azi..rasa nk g ngn bas..last2 tertdor…mcm biasa, 6.30 aku bgn, dan siapkan diri.. hari tu aku bersemangat skali..xtaw knp.. dura msg, dia Tanya nk g kul brp. Aku jwb 8.30… dia balas 8.15 sbb dia takut lmbt..aku jwb ok. Aku dah siap, tp Jam di tgn menunjukkan pukul 8.05.. “awal lg ni..aku nk ambik gmbr ar lu..hehe” hati kecil berkata. Selepas snap 4 kpg, aku msg dura..”jom” dura bls, “bwh”..aku pun turun dan pergi ke tempat parker motor..kelihatan dura dan fairus. Kalo aku tahu fairus ade, aku suh je dura pergi dulu ng fairus. Tp xmengapalah. Aku rasa bersalah buat diorg menunggu. Aku pun, tanpa bicara, start enjin, pakai helmet dan terus bwk motor menuju ke USIM. Hr tu aku bwk slow je..sekitar 40km/j(kata dura). Mmg pelik kelakuan aku hari tu.. aku terus pandu motor.. sampainya depan Acarcia Park, kelihatan Chu I berseorangan sedang tunggu bas. Aku senyum ke arah Chu i.dlm ms yg sama terdetik kat hat ink tumpangkan Chu I sbb aku fikir, bas xde lgpun Chu I sorang diri. Tp aku terfikir juga yg Chu I xde helmet, conform kena tahan pak guard nnt. Aku berniat nk Tanya dura. Belum sempat aku menoleh ke arah dura, dura telah langgar aku dr belakang. Dan kedengaran satu lagi bunyi di belakang. aku tersodok ke bwh. Aku terjatuh ke atas jln raya. Bermula dgn kepala, bahu dan lengan. ALLAHUAKBAR,, sakitnya…Tuhan saja yg tahu.. aku cuba bgnkn diri. Aku tercari2 dimana dura. Kedengaran suara Chu I memanggil nama kami. Aku mula merasa sakit di bahagian tangan kiri. Alangkah terkejutnya aku melihat tulang sendi tgn kiri aku terkeluar. Subhanallah… dlm ms yg sama aku terfikirkan dura skali lg. mcm mn la keadaan dia. Aku Nampak dura di bawah pokok, tepi jalan. Muka dia berdarah. Takutnya aku,,aku berdoa agar dia selamat. Kesakitan mula terasa di bhgian tgn. Aku menangis. Ade beberapa org pelajar menenangkan aku.. pakguard USIM dan ramai lg org lain dtg menghampiri kami. Ade yg mengambil gambar. Lbh kurang 10 minit, ambulans USIM sampai. Aku dibawa ke hospital Seremban. Chu I, k.farah, dura dan fairus ikut sama.. aku menelefon makcik di puchong. Aku takut untuk memberitahu berita ni kpd Ummi…
Hospital Seremban
Aku di bawa ke zon hijau, wad kecemasan dan trauma. Aku dirawat segera. Aku diberi ubat bius. Kesakitan smakin kurang. Lepas di x-ray, dr memaklumkan bahawa tulang sendi aku lari dan satu lagi tulang telah patah. Airmata menitis. Aku mesti disimen dgn segera. Dr kata dia akan menarik pergelangan aku sblm simen. Aku tidak sedarkan diri dan bila aku bukakan mata, tgn ku sudah disimenkan….


No comments:

Design and Templates By www.amirastudios.com